sofies88

Idag börjar detta med hemtjänsten!

Av Sofie - 2013-01-21 11:15










Förra veckan had jag mitt vårdplaneringmöte.

Jag ville ha hjälp med att ta mig ner i källaren för att duscha och samtidigt sitta vid skrivbordet och vara lite sysolsatt.

Jag ville ha ledsagare till och från träningen. 

Sjukgymnasten hade skrivit att 15 mins träning 5 dagar i veckan. 

Men detta blev inte så bra som jag hoppasdes på :( Jag blev beviljad att få hjälp med träningen 15 min om dagen. Dusch hjälp 2 ggr i veckan men i samband med eftermiddagsträningen och att duscha på eftermiddagen tycker jag känns helt fel. Jag vill duscha antagligen på morgon eller kvällen.
Jag blir ej godkänd att få hjälp till och från träningen. Väntar på att få svar om jag kanske kan få en kontaktperson som kan hjälpa mig att ta mig till affären och kanske hjälpa mig att kunna hämtar hem min dotter tidigare någon gång i veckan. Men man får se hur lång tid det tar innan man får veta om och när man får en kontaktperson.
Så det känns inte lika bra.

I helgen provade vi med att storhandla tillsammans. Det var jobbigt att sitta i rullstolen när alla bar springer om en och bara ska fram.. Blev lite så att vissa saker få sambon fixa i vekan för efter över en timme i affären så ville man bara därifrån. Sen måste man ju packa upp allt när man kommer hem men till 99% vill sammbon göra det själv. 

Han var även duktig och bakade hälsobröd i går så det fanns nybakat bröd till frukosten idag, 


 

     



 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards